Boschil on pikk ajalugu katelde ja küttetööstussüsteemide tootmisel ning nende tooteid kasutatakse laialdaselt paljudes riikides. Junkers Bosch ühise kaubamärgi raames valmistatakse erinevaid mudeleid, et tagada kodudele või ärihoonetele soojus ja kuum vesi.

Enne veakoodi kustutamist soovitatakse kontrollida järgmisi aspekte: seadme ümberühendamine, veenduge, et klapi- ja juhtnuppude asend oleks õige. Kui need meetmed probleemi ei lahenda, saate tutvuda meie materjaliga, kus on esitatud Junkers katelde peamised veatüübid.

Junkers katelde veakategooriad:

1. Põletivead: Need võivad olla seotud süütamisprobleemide, gaasirõhu puudumise või põleti ebaõige tööga. Mõned vead võivad olla seotud andurite või elektroodidega.

2. Ringlussüsteemi vead: See on veakategooria, mis on seotud pumba või katla veeringlusveega. Need võivad olla põhjustatud ummistustest, pumba kahjustustest või ventiilide probleemidest.

3. Temperatuurivead: Need on vead, mis on seotud katla temperatuuri jälgimise ja reguleerimisega. Need võivad tekkida temperatuuriandurite rikke või regulaatorite probleemide tõttu.

4. Rõhusüsteemi vead: Junkers kateltes on rõhusüsteem, ja selles kategoorias esinevad vead võivad olla seotud rõhu ületamise või puudumisega süsteemis. See võib olla seotud paisupaagi, ventiilide või liiga kõrge rõhuga.

5. Elektroonika vead: Junkers kateltes on tavaliselt elektroonilised juhtimispaneelid ja selles kategoorias esinevad vead võivad olla seotud elektroonikarikke, ühendusjuhtmete või tarkvaraga.

Need on üldised rikked. Veakoodide peamised kategooriad:

A: A2, A3, A4, A6, A7, A8, A9, AC, Ad;
C: C1, C3, C4, C6, C7, CC, CE;
d: d1, d3, d4, d5, d7;
E: E0, E2, E9, EA, ER;
F: F0, F7, FA, Fd.

Veakoodi ilmnemisel on vaja teada selle põhjust, dešifreerides veakoodi või pöördudes kasutusjuhendi poole. On oluline kontrollida seadme vastavat osa ja hinnata selle seisundit, et määrata kindlaks vea ilmnemise põhjus. Siiski tuleb meeles pidada, et gaasiga seotud seadme osade remont või sekkumine peaks olema teostatud kvalifitseeritud spetsialistide poolt.

Enamik vigu, mis ilmnevad, ei ole rikete tulemus, vaid on seotud süsteemi töötingimustega.

Veakoodid A seriast

A2 – Põlemiskambri suitsugaaside heitmine. Kontrollige soojusvaheti saastumist ja puhastage seda vajadusel.

A3 – NTC-temperatuurianduri suitsugaaside tuvastamatus. Junkers Eurostar ZWE 24-4 MFK ja Junkers Eurostar ZSE 24-4 MFK katelde puhul viitab veakood A3 võimalikule tõmbekontrolli kaitse lühis- või kahjustusprobleemile. Kontrollige tõmbekontrolli kaitset, ühenduskaablit ja NTC-andurit.

A4 – Suitsugaaside pihkumine tõmbekontrolli andurile. Vaadake suitsugaaside äravoolutoru üle.

A6 – Põlemiskambri temperatuurianduri tuvastamatus. Kontrollige ühendusjuhet ja põlemiskambri termoandurit võimalike kahjustuste osas.

A7 – Kuumavee NTC-temperatuurianduri rike. See võib olla põhjustatud NTC-anduri lühisest või katkestusest. Kontrollige NTC-andurit ja juhet ning vajadusel asendage need.

A8 – Puudub ühendus e-BUS bussiga. Kontrollige juhtnuppe ja ühenduskaablit ning polaarsust.

A9 – Kuuma vee termoanduri vale paigaldus. Kontrollige anduri paigalduse õigsust ja vajadusel paigaldage see termopastaga.

AC ja Ad vead on spetsiifilised teatud Junkers katelde mudelitele. Allpool on mõni teave iga vea kohta:

AC viga (mooduli ühenduse viga):
– Kandub üle Junkers CERACLASSEXCELLENCE ZWC 24-3 MFK, ZWC 28-3 MFK, ZSC 24-3 MFK kateldele.
– See viga näitab probleemi ühendatud mooduli või Junkers kaugjuhtimispuldi, samuti ühendust välise temperatuurianduriga.
– Soovitatav on kontrollida ühendatud mooduli või Junkers kaugjuhtimispuldi korrasolekut ning kontrollida ühendust ja välist temperatuuriandurit. Kõrvaldage tuvastatud vead.

Junkers Eurostar seadmetes viitab AC viga probleemile ühendatud mooduli ja Heatronic (katla juhtplaat) vahelises suhtluses. Selle vea parandamiseks soovitatakse kontrollida moodulit ja Heatronicut ühendavat juhet. Veenduge, et juhe oleks korrektselt ühendatud ja ilma kahjustusteta. Vajadusel asendage juhe.

Ad viga (katla termoanduri tuvastamatus):
– Kehtib erinevatele Junkers katla mudelitele, sealhulgas Junkers CERACLASSEXCELLENCE ZSC 24-3 MFA, ZSC 35-3 MFA, ZWC 24-3 MFA, ZWC 28-3 MFA, ZWC 35-3 MFA, Junkers Gaz 6000 W WBN 6000-24C RN, Junkers CERACLASSEXCELLENCE ZSC 24-3 MFK, ZWC 24-3 MFK, ZWC 28-3 MFK.

Junkers Eurostar ZWE 24-4 MFA, ZWE 28-4 MFA, ZSE 24-4 MFA, ZWE 24-4 MFK, ZSE 24-4 MFK seadmetes viitab Ad viga katla temperatuuri NTC- anduri kahjustusele. Mõlemal juhul kontrollige ühendusjuhet ja temperatuuriandurit.

Veakoodid d seriast

d1 – LSM-anduri (kaitsesensori) tagasisignaal puudub. Soovitatav on kontrollida LSM-anduriga seotud juhtmeid ning kontrollida põrandakütte regulaatori ja piiraja seisundit.

d3 – Puudub sild ST8-l (ühendus 161). Kontrollige, kas sild on olemas, ning vaadake üle väline piiraja ja ühendage pistik õigesti.

d4 – Temperatuuri erinevus on liiga suur. Soovitatav on kontrollida möödaviigu klappi ja pumba seisundit ning kontrollida katla rõhku. Kui tagasivoolu temperatuur on märkimisväärselt madalam kui ettevoolu temperatuur, võib see põhjustada kondensaadi teket, rikkeid ja talitlushäireid.

d5 – Väline termoandur on rikkis. Soovitatav on kontrollida mõõdikut ja ühendusjuhet.

d7 – Reguleerklapi viga. Tuleb välja selgitada, mis täpselt regulaatoriga valesti on, ning veenduda, et ühenduskaabel on heas seisukorras.

Tähelepanu! Mudelil Junkers Gaz 6000 W WBN 6000-24C RN võib veakood d7 viidata gaasiklapi rikkele. Soovitatav on pöörduda spetsialistide poole gaasiklapi kontrollimiseks ja vajadusel asendamiseks. Probleemi põhjus võib olla seotud ka ühenduskaabliga.

Veakoodid E seriast

E0 – See viga viitab rikkele trükkplaadil. Soovitame kontrollida plaatide elektrilisi kontakte ja vajadusel asendada plaat, kui see on kasutuskõlbmatu või kahjustatud.

E2 – See viga viitab temperatuurianduri rikkele söötmisjoonel või probleemile NTC-joonel. Soovitame kontrollida temperatuuriandurit katkestuste, lühiste või muude vigade suhtes. Samuti tasub kontrollida andurikaablit. Kui leiate oksüdeerunud juhtmeid, tuleb need puhastada ja ühendada, kui ahel on katkestatud.

E9 – Temperatuuri piiraja on aktiveeritud.

Järgige järgmisi samme:

1. Kontrollige plaatide ühendusi oksüdatsiooni ja mehaaniliste kahjustuste suhtes. Vajadusel puhastage ja ühendage juhtmed.

2. Vaadake üle soojusvaheti temperatuuri piiraja ja veenduge, et selle juhe on terviklik. Kui leiate kahjustusi, asendage elemendid, kuna remont võib olla võimatu.

3. Sarnaselt kontrollige suitsugaaside temperatuuri piirajat. Probleem võib olla selle katkestuses või sulamises. Vajadusel asendage vastavad elemendid.

4. Kontrollige süsteemi rõhku. Kui rõhk on normist madalam, lisage vett, et see normaliseeruks.

5. Hindage pumba töökorrasolekut, lastes sellel töötada. Kui pump on kinni kiilunud või esineb tõsine rike, soovitatakse see välja vahetada.

6. Kontrollige plaadil ja toiteploki kaanel olevaid kaitseklaase, veendumaks, et need on terved. Vajadusel asendage kaitseklaasid.

7. Kontrollige katlasüsteemis üleliigse õhu olemasolu. Kui leiate õhku, eemaldage see.

8. Vaadake läbi soojusvaheti veeringe, eemaldage katlakivi ja taastage läbilaskevõime. Vajadusel loputage soojusvaheti.

EA – Sisselülitatud olekus ei tuvastatud leeki.

Viga EA – see on üks levinumaid vigu, mida põhjustavad mitmed tegurid. Siin on mõned sammud, mida saate selle probleemi kõrvaldamiseks teha:

1. Veenduge, et gaasiklapp oleks täielikult avatud ja katla gaasivarustus ei ole katkenud.

2. Kontrollige gaasi tarnet põleti difuusorisse. Kontrollige võimalike takistuste või ummistuste esinemist gaasiteel.

3. Kontrollige leegi süütamist. Veenduge, et leegi süüde töötab korralikult. Kontrollige süüteklemmi asendit ja korrasolekut. Veenduge, et süüteklemmil oleks piisav pinge.

4. Kontrollige leegiandurit. Veenduge, et leegiandur oleks õiges asendis ja töökorras. Puhastage andur võimalikest saasteainetest, mis võivad selle tööd segada.

5. Kontrollige juhtimisahelat. Kontrollige süütejuhtimiseks vajalikke elektrilisi ühendusi ja juhtmeid. Veenduge, et ahelas ei ole katkestusi ega lühiseid.

6. Vaadake üle elektrilised kontaktid oksüdatsiooni ja mehaaniliste kahjustuste suhtes. Puhastage ja ühendage juhtmed vajadusel.

7. Kontrollige kütuse rõhku ja veenduge, et see vastaks standardsetele parameetritele.

8. Kontrollige elektrivõrgu pinget. Madalama näidu korral aitab pingestabilisaator või autotrafo.

9. Puhastage korsten takistustest ja saasteainetest. Kontrollige süsinikdioksiidi kontsentratsiooni ja anduri töökorrasolekut.

10. Puhastage süüteklemm tahma eest ja veenduge, et see oleks õiges asendis.

11. Testige multimeetriga gaasikontrollandurit juhtme katkemise või lühise osas. Rikke korral tehke anduri remont või asendamine.

12. Eemaldage katlakivi soojusvahetist selle normaalseks toimimiseks.

13. Kontrollige gaasiarmatuuri seisukorda. Vajadusel konsulteerige kvalifitseeritud gaasipaigaldaja abil täielikuks ülevaatuseks, remondiks või asendamiseks.

14. Kui muud võimalused puuduvad, kontrollige elektroonilist plaati ja vajadusel asendage see.

Eurostar seeria seadmetes tähistab “EA” puuduvat ioonimisvoolu. Sel juhul soovitatakse kontrollida ionisatsiooni elektroodi.

ER – katel töötab ebatavaliselt. Kontrollige kõiki seadme plokke ja remondige neid vajadusel.

Vead katlas F

F0 – viitab võimalikule sisetööde rikkumisele. Soovitatakse kontrollida pistikute ja juhtmete ühenduste seisukorda ja usaldusväärsust elektroonilisel plaadil. Kui leitakse katkenud või oksüdeerunud ühendused, tuleb plaat remontida.

Sammud vea F7 kõrvaldamiseks:

1. Puhastage või asendage elektroodid:
– Lülitage katla toide välja.
– Leidke elektroodid ja kontrollige nende olemasolu.
– Kui elektroodid on määrdunud, puhastage need kogunenud mustusest või tahmast.
– Kui elektroodid on kahjustatud, asendage need uutega.

2. Kontrollige ühendusjuhet:
– Lülitage katla toide välja.
– Jälgige juhet, mis ühendab elektroode teiste süsteemi komponentidega.
– Kontrollige juhet kahjustuste, pragude või katkemiste osas.
– Kui leitakse kahjustusi, asendage juhe või tehke selle remont.

3. Veenduge, et gaasijääkide väljalaskekanalid oleksid normaalses seisundis:
– Lülitage katla toide välja.
– Kontrollige gaasijääkide väljalaskekanaleid mustuse või takistuste osas.
– Vajadusel puhastage kanalid mustusest või takistustest.
– Kui kanalid on kahjustatud või vajavad remonti, pöörduge spetsialisti poole, et teha vajalikud tööd.

4. Kontrollige plaadi niiskust ja kuivatage see:
– Lülitage katla toide välja.
– Avage Heatronicu (katla juhtpaneel) jaotuskarp.
– Kontrollige plaati niiskuse või korrosiooni märkide osas.
– Kui plaat on niiske, kasutage kuiva lappi või fööni kuivatamiseks.
– Veenduge pärast kontrollimist, et jaotuskarp oleks tihedalt suletud.

Junkers Eurostar ZWE ja Junkers Eurostar ZSE seeria katelde puhul soovitatakse teha järgmised toimingud:

– Kontrollige juhet ja ioonimise elektroodi katkiste ja pragude osas. Kui tuvastatakse kahjustused, asendage elektrood või juhe.
– Kontrollige Heatronicu jaotuskasti niiskuse osas. Kui leitakse niiskust, eemaldage see ja veenduge, et kast oleks korralikult suletud.

Kui probleem ei lahene pärast nende sammude tegemist või vajate täiendavat abi, soovitatakse pöörduda sertifitseeritud spetsialisti või katla tootja toe poole, et saada edasised juhised ja remont.

FA – pärast gaasi katkestamist on nähtav ja aktiivne säde. Soovitatakse kontrollida gaasivarustust ja selle ühendust, kontrollida elektroode ja ühendusjuhtmeid ning kontrollida gaasi väljatõmbekanalit ning vajadusel puhastada ja remontida seda. Siiski tuleb meeles pidada, et kõik need tööd tuleb usaldada spetsialistidele ja mitte proovida neid ise teha.

Junkers Eurostar seeria kateldes näitab kood FA probleemi, kus ioonimisvool jätkub ka siis, kui regulaator on välja lülitatud. Sellisel juhul soovitatakse kontrollida gaasivarustust ja selle ühendust ning ioonimise elektroodi.

Fd – viitab nupule liiga pika vajutamisele. Proovige nuppu uuesti vajutada, kuid ärge hoidke seda kauem kui 30 sekundit.

Muud Junkers gaasikatelde veakoodid:

11 veakood (vastab E9 veale): See viga võib esineda Junkers BWC 42 katlas.
Tõhusa katlamajanduse tagamiseks ja E9 vea (või muude soojusvaheti probleemide) vältimiseks on oluline korraldada professionaalne soojusvaheti puhastamine umbes iga aasta tagant.

50 – puudub leek. See ilmneb Junkers CERACLASSSMART ZWA 24-2 A ja 24-2 K kateldel.

Siin on juhised nende sammude läbiviimiseks, kui see veakood ilmneb:

1. Kontrollige kaitsekaablit ja veenduge, et see on terve. Kui leiate kahjustusi, taastage või asendage kaabel.

2. Veenduge, et gaasikraan on täielikult avatud.

3. Kontrollige gaasi rõhku gaasijuhtmes. Võrrelge seda seadme passis märgitud nominaalväärtusega. Kui esineb erinevusi, pöörduge gaasiteenuse pakkuja poole täiendava diagnostika ja probleemi lahendamiseks.

4. Kontrollige pinge olemasolu ja veenduge, et see vastab normaalsetele väärtustele. Kui teil on pinge probleeme, pöörduge elektriku poole probleemi lahendamiseks.

5. Kontrollige korstna seisundit ja puhastage seda vajadusel.

6. Tehke gaasi reguleerimiseks testimine miinimum- ja maksimumtasemel vastavalt tootja tabelitele ja juhistele. Reguleerige gaasiregulaatoreid vastavalt soovitustele.

7. Kontrollige gaasikontrollireleed ja vajadusel asendage see.

8. Vaadake üle gaasiarmatuur võimalike väliskahjustuste osas. Ärge proovige ise kontrollida, parandada või asendada gaasiarmatuuri. Pöörduge gaasitehnika või katlamajanduse spetsialisti poole, et neid toiminguid teostada.

9. Puhastage ja loputage soojusvaheti.

Pidage meeles, et nende sammude läbiviimine nõuab kogemusi ja teadmisi gaasiseadmete valdkonnas.

70 — käivitamisel esineb diferentsiaalrelee rike. Selle vea kõige levinumaks põhjuseks võivad olla probleemid relee endaga.

Siin on täiendavad soovitused vea kõrvaldamiseks:

1. Kontrollige juhtmete ja kontaktide mehaanilist kahjustust: Vaadake diferentsiaalrelee juhtmeid ja kontakte. Kui leiate mehaanilisi kahjustusi, nagu juhtmete katkemine, isolatsiooni või korrosioon, taastage ühendused või asendage kahjustatud juhtmed ja kontaktid.

2. Kontrollige ventilaatori seadistust: Veenduge, et ventilaatori seadistused oleksid õigesti tehtud. Kui ventilaator ei tööta korralikult või on rikkis, soovitatakse seade uuesti seadistada.

b1 — koodi pistik ei ole tuvastatud. Koodi pistik (mida mõnikord nimetatakse ka dongliks või võtmeks) kasutatakse tavaliselt konkreetsete funktsioonide või töörežiimide programmeerimiseks või aktiveerimiseks katlas. Mõnikord võib taaskäivitamine aidata taastada normaalset tööd ja kõrvaldada b1 viga. Proovige katel mõneks ajaks toitevõrgust lahti ühendada ja seejärel uuesti ühendada. Kui viga ei kao, kontrollige pistikut ja vajadusel asendage see, kui see on purunenud.

P — katla tüüpi ei saa tuvastada. Määrake katla tüüp.

CE — küttesüsteem ei ole piisavalt täidetud.

Мõned järgnevad tegevused võivad aidata:

1. Lisage küttesüsteemi vett ja jälgige tulemusi.

2. Kontrollige lekkeid ja tihedust: Vaadake hoolikalt kütte- ja torustikku, ühendusi ning radiaatoreid lekke või vee tilkumise osas. Kui tuvastatakse probleemseid kohti, tihendage ühendused või parandage lekkimiskohad sobivate materjalidega.

3. Vähendage kütte temperatuuri: Proovige vähendada küttesüsteemi temperatuuri. Kõrge temperatuur võib kiirendada vee aurustumist ja viia süsteemi ebapiisava täitumiseni. Seadke madalam temperatuur ja jälgige, kuidas see mõjutab küttesüsteemi toimimist.

4. Kontrollige ja puhastage soojusvaheti: Kui probleem ei ole seotud lekete või ebapiisava täitumisega, võib olla vajalik katla soojusvaheti puhastamine.

Samuti eksisteerib kood 23. See ei ole viga, vaid näitab kasutatava gaasi tüüpi.

Järeldus:

Me käsitlesime erinevaid Junkers gaasikateldega seotud vigu. Vigade sorteerimine koodi järgi aitab probleeme klassifitseerida ja süstematiseerida, muutes nende tuvastamise ja diagnoosimise lihtsamaks.

Kas vajate konsultatsiooni? Võtke meiega ühendust.

Oleme jaganud vastuseid mõnele korduma kippuvale küsimusele katelde, küttesüsteemide, teeninduse ja hoolduse kohta.
Kas te ei leia vastust? Võtke meiega ühendust ja me anname endast parima, et aidata.