Gaasi katlad on populaarsed küttesüsteemid ning kuigi konkreetsete veakategooriate täpne jaotus võib sõltuda katla mudelist ja tüübist, siin edasi me vaatame levinumaid veakategooriad.
Juhtudel, kui katel ei tööta ega kuvata ekraanil vigu, on paar lihtsat kontrolli, mida tasub teha enne tõsisemate rikete või remondi vajaduse järelduste tegemist.
1. Kontrollige elektritoite ühendust: Veenduge, et katel on ühendatud pistikupessa, pistik on korralikult sisestatud ja seal on pinge. Kontrollige, kas elektrikilbis pole kaitselülitit lahti lülitatud. Kui kaitselüliti on välja lülitatud, proovige see uuesti sisse lülitada. Samuti kontrollige, kas kogu majas on elektrivarustus, lülitades sisse teisi elektriseadmeid ja veendudes, et need töötavad.
2. Kontrollige termostaadi seadeid: Veenduge, et termostaat oleks seatud soovitud temperatuurile ja režiimile (näiteks küte või kuum vesi). Proovige seada temperatuur veidi kõrgemale kui praegune toatemperatuur ja vaadake, kas katel hakkab tööle.
3. Kontrollige kaitseseadmeid: Mõnel katlal on kaitseseadmed, nagu kaitseklapp või automaattermostaadid, mis võivad ülekuumenemise või muude probleemide korral välja lülituda ja katla välja lülitada. Kontrollige, kas sellised seadmed on tööle hakanud, ja vajadusel nullige need või asendage need.
Kui toitega on kõik korras, kuid katel ikkagi ei tööta, saate probleemi diagnoosimiseks teha järgmist:
1. Lülitage katel välja vooluvõrgust: Enne mis tahes kontrollide või tööde tegemist lülitage katel lahti toiteallikast, et vältida võimalikke vigastusi või kahjustusi.
2. Eemaldage esikaas: Seinal olevatel katlamudelitel on tavaliselt esikaas, mida saab eemaldada ristpeaga kruvikeeraja abil. Vaadake siseala ja juhtimisplaat üle.
3. Kontrollige sulavkaitset: Juhtimisplaadil võib olla sulavkaitse, mis võib erinevatel põhjustel läbi põleda. Leidke sulavkaitse ja vaadake seda üle. Kui võimalik, kontrollige seda testriga, et veenduda, et see on korras.
4. Kui sulavkaitse tuleb asendada, soovitatakse kontrollida katla esikaane sisekülge või muid katla osi, kas seal on varu-sulavkaitsmeid. Tavaliselt pakuvad tootjad, sealhulgas Junkers, selliseid varuosasulavkaitsmeid kasutajatele.
Juhised sulavkaitse vahetamiseks ja varuosade saadavus võivad erineda sõltuvalt katla mudelist ja konkreetsetest omadustest. Soovitan konsulteerida kasutusjuhendi või tootja pakutava dokumentatsiooniga, et saada täpseid juhiseid sulavkaitse vahetamiseks ja varuosade kasutamise kohta.
Mõnikord võib katel mitte töötada madala toatemperatuuri korral. Kui ekraanil või indikaatoril kuvatakse ooteolek või viga CC (Eurostar mudelitel), võib see viidata puuduvale ühendusele ruumitemperatuurianduri või katla termostaadiga. Selle probleemi lahendamiseks soovitan järgida järgmisi samme:
1. Kontrollige juhtmestiku ja ühenduste terviklikkust: Kontrollige, et juhtmestik, ühendused ja kontaktid ruumitemperatuurianduri (või termostaadi) ja katla vahel ei oleks kahjustatud ning et neil oleks kindel ühendus. Veenduge, et kontaktid oleksid korralikult pingutatud ega oleks oksüdeerunud.
2. Kontrollige mehaanilist andurit või vahetage patareid elektroonilises anduris: Kui süsteem kasutab mehaanilist ruumitemperatuuriandurit, proovige anduri nuppu pöörata veidi kõrgema temperatuuri seadmiseks ja kontrollige, kas katel hakkab tööle. Kui süsteem kasutab elektroonilist andurit, vahetage anduris patarei, veendudes, et uus patarei oleks õige polaarsusega.
3. Taaskäivitage katel: Mõnel juhul võib katla taaskäivitamine aidata taastada ühendust ruumitemperatuurianduri või termostaadiga. Lülitage katel mõneks minutiks toiteallikast välja, seejärel lülitage see uuesti sisse ja kontrollige, kas katel hakkab tööle.
Katel lülitub pidevalt välja
Allpool loetletud juhtumite korral lülitub gaasikatel pärast töörežiimi sisenemise katset välja, takistades sellel normaalselt töötamast isegi lühikest aega. Sellel võib olla mitu võimalikku põhjust:
– Filtris on ummistus
Kui katla väljalülitumine on seotud veesüsteemi filtris oleva ummistusega, on oluline see puhastada, et taastada katla normaalne töö.
– Pumba rike
Pumba probleemile viitab 45-kraadise nurga all vilkuv LED või veakood E9 (sõltuvalt mudelist). Pumba labade kinnikiilumise kontrollimiseks tuleb pump lahti võtta.
– Defektne andur
Kui katla peapõleti süttib, kuid kustub kohe ja ekraanil ilmub veakood EA või vilgub 60-kraadise nurga all olev LED, võib see viidata põlemise kontrollanduri ebatäpsele tööle. Selle tagajärjel lülitab kaitsesüsteem peapõleti välja, et vältida gaasi leket ilma põlemiseta.
Enne anduri vahetamist on üks lihtne manööver, mida saate proovida. Tehke järgmised toimingud:
1. Lülitage katel välja vooluvõrgust: Eemaldage katla pistikupesa seinakontaktist ja veenduge, et see oleks täielikult elektritoitest eraldatud.
2. Pöörake pistikut ümber ja sisestage see uuesti: Pöörake katla pistikupesa ümber ja sisestage see uuesti seinakontakti. Veenduge, et faas ja null oleksid õigesti ühendatud.
3. Lülitage katel sisse: Lülitage katel sisse ja kontrollige selle tööd. Pärast seda manöövrit peaksid EA viga või 60-kraadise nurga all vilkuv LED kaduma, kui probleem oli tõepoolest seotud põlemise kontrollanduri ebatäpse tööga.
Kui teie gaasikatel annab aeg-ajalt EA veakoodi “leeki ei tuvastata” erinevate ajavahemike tagant, võib põhjuseks olla madala kvaliteediga ja ebastabiilne elektritoitepinge. See võib põhjustada probleeme leegi tuvastamisel, mis viib veakoodini ja katla seiskumiseni.
Selliste olukordade vältimiseks ja katla juhtploki võimalike rikete kaitseks soovitatakse kaaluda pinge stabilisaatori paigaldamist.
Madal küttevedeliku rõhk
Kui teil esineb madal küttevedeliku rõhk küttesüsteemis ja teie katel on hiljuti paigaldatud, võib veetäitmine olla tavaline protseduur. Kuid kui süsteem on olnud kasutusel juba üle aastat, tuleks kaaluda teisi meetmeid.
Küttevee soojenedes paisub see, mis põhjustab süsteemis rõhu tõusu – see on normaalne nähtus. Kuid kui rõhk hüppab kohe 0,7-1,5 barile, võib see viidata õhuprobleemile paisupaagis.
Sellises olukorras võib veetäitmine viia liigse rõhu tõusuni soojenemisel ja ülerõhuventiili aktiveerumiseni, mis laseb välja üleliigse küttevedeliku.
Paisupaagi täitmiseks tuleb esmalt süsteem välja lülitada ja lasta välja väike kogus vett, et vähendada rõhku. Seejärel ühendage pump või kompressor paisupaagi ülemises osas asuva ühendusnippeliga ja tõstke rõhk 1,3-1,4 barini. Pärast pumba või kompressori väljalülitamist täitke süsteem veega, et saavutada 1,5-1,6 barine rõhk külmade küttesüsteemi osade korral.
Kui madal küttevee rõhk püsib isegi katla kuumenemisel, võib tõepoolest olla vajalik vee lisamine. Seadme mudeli kasutusjuhend näitab, kust leida vastav täiteklapp. Ärge unustage täita täiteklapp veega enne kraani avamist, et vältida õhu sattumist pumpa ja radiaatoritesse.
On oluline kontrollida kõiki kraane, ühendusi ja radiaatoreid ning katla sisemust lekkekohtade suhtes. Just seetõttu võib süsteemi veetase langeda.
Halb tõmme korstnas
Tõmbeprobleemid korstnas võivad esineda nii tavakorstnaga katelde kui ka koaksiaalkorstnaga katelde puhul. Selliste probleemide märkideks võivad olla vead A4, C4, C6, 70-kraadine LED-i vilkumine ja mõnikord ka vahelduv vilkumine 45 ja 90-kraadise tule all.
Selliste vigade korral on oluline kõigepealt veenduda, kas probleem on tõesti seotud korstnatõmbega, kuna tõmbeandur võib teha valehäire. Lisaks võivad C4- ja C6-vead viidata rõhuanduri rikkele.
Korstnatõmbe kontrollimiseks on oluline teada, kust katel põlemisõhu saab. Avatud põlemiskambriga mudelid kasutavad tavaliselt ruumiõhku läbi alumise resti seinakateldes või külgseinal põrandakateldes. Suletud põlemiskambriga mudelitel juhitakse õhk tänavalt välise koaksiaalkorstna toru kaudu.
Alustuseks asetage töötava või töötamise üritava seadme juurde paberileht õhu sissevõtu punkti juurde. Kui paber kinnitub restile või tõmmatakse torusse, näitab see hea tõmmet.
Kui tõmme on olemas, kuid nõrk, siis paber ei püsi kinni. Sellisel juhul võite kasutada põlevat tikku kontrollimiseks.
Tooge põlev tikuga õhu sissevõtu punkti lähedale ja jälgige, kuidas leek käitub. Kui leek kõigub või kustub, võib see viidata ebapiisavale tõmbetugevusele korstnas.
Avatud põlemiskambriga katel
Kui teil on avapõlemiskambriga katel ja teil tekib tõmbeprobleeme, siis enamikul juhtudel võib põhjus tõesti olla seotud korstnaga. Siin on mõned levinud põhjused tõmbeprobleemide tekkeks korstnas:
1. Tahma või happelise kondensaadi ummistus: Katla töötamise käigus võib korstnasse koguneda tahm või happeline kondensaat, mis viib ummistumiseni ja tõmbepiiranguni. Soovitatakse kontrollida ja puhastada korsten kogunenud setetest. Vajadusel pöörduge spetsialistide poole, et saada professionaalne puhastusteenus.
2. Võõrkehade ummistus: Mõnikord võivad linnud või muud loomad ehitada pesa korstnasse, mis viib ummistumiseni ja tõmbepiiranguni. Soovitatakse korstent kontrollida ja eemaldada võimalikud võõrkehad või pesa jäänused.
3. Valesti mõõdetud korsten: Korsten tuleb korrektselt mõõta vastavalt tootja nõuetele ja kohalikele ehitusnormidele. Vale suurus või pikkus võib põhjustada ebapiisavat tõmmet. Sellisel juhul soovitatakse pöörduda spetsialistide poole korstna hindamiseks ja vajadusel korstna ümberarvutamiseks.
4. Ebapiisav korstna isolatsioon: Ebapiisav korstna isolatsioon võib põhjustada õhutõkete tekkimist ja tõmbepiirangut. Veenduge, et korsten oleks korralikult soojustatud ja isoleeritud.
Turbo kondensatsiooni gaasikatel
Turbo gaasikatel on tüüp gaasikatlast, millel on suletud põlemiskamber ning kasutatakse turboventilaatorit õhu sissevooluks põlemisel ja heitgaaside evakueerimiseks läbi korstnaning leek on pandud ülevalt alla põlema. See tehnoloogia suurendab katla tõhusust ja tagab parema tõmbe korstnas.
Turboülekandega gaasikatelde eelised:
1. Suurem efektiivsus: Turboülekandega gaasikatelde põlemisefektiivsus on kõrgem, mis võimaldab energiat säästa ja vähendada küttekulusid. Turboülekanne õhu ja parema tõmbe tõttu tagab gaasi täielikuma põlemise.
2. Parem tõmme ja ohutus: Sisseehitatud turboventilaator tagab korstnas vajaliku tõmbe, mis aitab efektiivselt eemaldada heitgaase ja takistab suitsu tekkimist ruumis. See on oluline ohutuse tagamiseks ja põlemise kvaliteedi parandamiseks.
3. Vähem müra: Turboülekandega gaasikatlad töötavad võrreldes teiste tüüpidega vaiksemalt. Ventilaator tagab sujuvama ja vaiksema süsteemi töö, luues ruumis mugavamad tingimused.
4. Paremad ühilduvus: Turboülekandega gaasikatlad on tavaliselt hästi ühilduvad erinevate küttesüsteemide ja gaasiliitumistega, mis lihtsustab nende paigaldamist ja integreerimist olemasolevasse infrastruktuuri.
On oluline märkida, et turboülekandega gaasikatlad vajavad korralikku paigaldamist, regulaarset hooldust ja puhastust, et tagada nende usaldusväärne ja ohutu töö.
Tavaliselt võib tõmbe häire põhjust leida rõhukontrollerist või turboventilaatorist. Rõhukontrolleri induktiivpooli tervikluse kontrollimine ja ventilaatori labade tasakaalustamine on head sammud turboülekandega gaasikatla tõmbe häire probleemi diagnoosimiseks.
Multimeetri abil induktiivpooli tervikluse kontrollimine annab ülevaate selle seisukorrast. Takistusväärtus vahemikus 50-80 oomi näitab normaalset induktiivpooli seisundit. Kui takistus ületab selle vahemiku, võib olla vaja induktiivpool asendada.
Samuti on oluline kontrollida turboventilaatori labade tasakaalustamist. Mustuse ja tolmu kogunemine võib põhjustada tasakaalustamatust, mis võib põhjustada ventilaatori ebaõiget töötamist ja tõmbe häireid.
Uuematel mudelitel on võimalik kontrollida ventilaatori tööd ja soojusvaheti puhtust ventilaatori ees olevalt mõõteotsalt manomeetriga, kui rõhk jääb alla -4,2 mbar on vajalik soojusvaheti või korstna puhastamine.
Suletud põlemiskambriga katlad on tavaliselt varustatud koaksiaalsete korstnadega, mis on tavaliselt horisontaalselt paigutatud ja tagavad madalama ummistumise tõenäosuse. Siiski võib tugeva külma korral korstna ots jäätuda kondensaadi jäätumise või seadmete paigaldusvigade tõttu.
Plaadi vead
Juhtimisplaatide vead (F0, E0 või vilkuv 75-kraadine indikaator) võivad tekitada muret, kuid olukord ei ole alati tõsine. Mõnel juhul võib probleem olla seotud lahti ühendatud kontaktidega, gaasi ja õhu vale suhe põletis (Cerapur-seeria katlite puhul) või niiskusega trükkplaadil. Pärast hoolikat kuivamist saab vea kõrvaldada.
Huvitav on märkida, et katsete käigus on leitud, et mõned vead plaadil võivad ise parandada ventilatsiooniventilaatori max režiimi kasutamisel. See võib olla kasulik lahendus, mida tasub proovida, kui teil on probleeme juhtimisplaadiga.
Koodide väärtused
Kuna täielik loetelu vigadest, mis võivad tekkida teie konkreetse Junkersi seina gaasi katla puhul, võib olla üsna ulatuslik ja erinev sõltuvalt mudelist, varustusest ja seeriast, me ei esita siin täielikku loendit. See aitab vältida segadust ja valede tõlgenduste tegemist.
Kui teil ilmneb katlas viga, soovitatakse teil pöörduda juhendi poole, mis on lisatud teie katla mudelile. Seal peaksid olema loetletud kõik võimalikud vead ja nende selgitused. Juhend võib samuti sisaldada soovitusi iga vea diagnoosimiseks ja parandamiseks.
Kas vajate konsultatsiooni? Võtke meiega ühendust.
Kas te ei leia vastust? Võtke meiega ühendust ja me anname endast parima, et aidata.